Lobin & Ouoe @ Bangkok

27 februari 2019 - Bangkok, Thailand

Waar waren wij gebleven? Oh ja, bij een slapende Joe :) @ Dag 2

Na Joe’s schoonheidsslaapje gingen wij te voet op pad naar onze eerste Thai Food Experience bij restaurant ‘Inter’. Starter: spring rolls. Main: Pad Thai (noodles met tofu, ei, garnalen en wat groentes) en Rode Curry met kip. Was allemaal erg lekker! Wel verkleurden onze koppies langzaam in dezelfde kleur als de pittige rode curry, haha. Druppels liepen over Joe’s voorhoofd. Even wennen aan het pittige eten, maar het was echt lekker (en goedkoop: ongeveer 10 euro voor de gerechtjes + frisjes).

Ons plan was de avond af te sluiten met een biertje, maar alcohol leek niet heel gemakkelijk te krijgen in de meeste restaurantjes. Uiteindelijk waren we zo moe dat wij besloten 2 biertjes te halen bij de 7/11 (lokaal supermarktje op elke hoek van de straat) en deze in het Guesthouse op te drinken. En natuurlijk een beetje op tijd naar bed, er stond ons een druk programma te wachten de komende 2 dagen!

Dag 3 @ Bangkok

Enigszins gebroken kropen wij ons bed uit. Allereerst wilden wij onze reeds gekochte treintickets voor de nachttrein naar Chiang Mai ophalen bij een ticketbureau ERGENS in Bangkok. Side note: Chiang Mai ligt in het Noorden van Thailand, wordt onze 3estop deze reis, hierover volgt dus later meer. Een taxi pakken is in Bangkok ook geen makkie (een tuktuk overigens wel, maar die zijn rete duur vergeleken met een normale taxi). Joe had een mooie app op zijn telefoon (soort Asian Uber), waarmee hij een taxi opriep. 10 minuten later sprongen wij de auto in (met geblindeerde ramen, ALLE auto’s in Bangkok hebben deze). Wij werden afgezet voor het ticketbureau en konden onze tickets halen. Dat ging heel soepel!! Die maar vast in de pocket.

Om 14:00 uur stond een fietstour door Bangkok gepland, maar het was pas 12:00 uur… Wat nu? Een tempeltje bezoeken dan maar? Wij waren in de buurt van de Tempel van de Gouden Buddha, dus besloten daar een kijkje te nemen. Bewapend met onze lange afritsbroeken en t-shirts haalden wij 2 kaartjes. Het was al lekker druk met chinezen (of in ieder geval Chinees uitziende volksstammen). Vrouwen mogen ‘niet sexy’ een tempel betreden, dus ik moest mijn pijpen eraan ritsen. Voor mannen maakt het blijkbaar niet uit… Schoentjes natuurlijk uit! Joe had nog even niet goed nagedacht over zijn sokkeuze (wit), dus die waren uiteraard zwart aan het eind van de dag. Hieronder wat foto’s! Aangezien één foto meer zegt dan 1.000 woorden.

Gouden Buddha (helemaal van goud, echt waar!)Zelfje voor tempel met Gouden Buddha

De zoektocht naar de fietstour operator was ook een avontuur en joeg het gelopen stappenaantal aardig omhoog. Uiteindelijk ruim op tijd gevonden, dus we hadden nog tijd voor een drankje om de hoek. Om 14:00 uur stapten wij onze fietsen op voor een 4-uur durende tocht door ‘Hidden Bangkok’. Een super leuke ervaring en een sympathieke gids (Olé). Hij sprak goed Engels, maar aangezien de Thai wat moeite heeft met een aantal letters was het soms lastig te volgen. Met name de R, wordt uitgesproken als een L. Dus Robin=Lobin, river=liver, creepy=clispy etc.) Ik heb af en toe mijn lach wel even in moeten houden. Wij hebben tijdens deze tour zo ontzettend veel gezien, dat ik hard moet nadenken wat precies ook alweer: Tempels, Christelijke kerken, moskeeën, Chinese religieuze gebouwen (alle geloven kunnen met elkaar samen in Bangkok), China Town (heeeel veel meuk: speelgoed, matrassen, knuffels, tasjes, eten, riemen etc etc), de Flower Market (heeeel veel bloemen die worden gebruikt voor religieuze redenen), geproefd van exotische vruchten (mjammie: mango Steen, rose Apple en nog wat fruit waarvan ik de naam niet meer weet), een Portugese gemeenschap in Bangkok die heerlijke cake/koekjes maken (uiteraard geproefd!), een museumpje met Koningen, koffie/cappu gedronken, noodlesoep aan straat met stokjes (ja zelfs ik!!) geslurpt en uiteindelijk onze fietsen op de felly (ferry boat) gedropt en over de rivier gevaren. Ontzettend veel indrukken opgedaan en waarschijnlijk ben ik nog het een en ander vergeten.

ROSE-APPEL eating by Lobin & OuoeJoe op Flower Marketcake-koekjes mevrouwtjekool voor lekkere cake-koekjessunset tempel, heel mooi fotootjeSchildpadden tempelBatsende schildpadden bij tempelStreetnoodle-soup

Nadat wij onze fietsen hadden ingeleverd liepen wij nog naar een lokaal marktje in de buurt voor een bezoekje aan restaurantje Queen of Curry (op aanraden van Esmee). Hier (hoe kan het ook anders) een curry getjapt, was weer heel lekker!

Met de curry in onze buikjes wilden wij toch wel graag terug naar ons Guesthouse, helemaal gesloopt na deze lange dag. Het vinden van een taxi ging niet heel soepel deze keer. Terwijl wij wachtten op de taxi werd er over onze voeten heen gereden met eetkarren & vuilniszakken, 10000x aan ons gevraagd of wij geen TukTuk wilden, drongen verschillende (met name minder prettige) luchten onze neusgaten binnen en reden er auto’s heel hard langs: oftewel heel veel prikkels voor toch enigszins gejetlagte Lobin en Ouoei (=Joey) haha. Uiteindelijk was daar de verlosser in de taxi die ons in 45 minuten (stukje van 4km, dankzij Bangkok’s famous traffic jam) naar ons Guesthouse bracht. Lekker gedoucht en ons mandje in. De volgende ochtend stond ons namelijk weer een druk programma te wachten en deze zou vroeg beginnen……

To be continued again….. )

1. Caroline:
    27 februari 2019
    Heeeee Robje,
    Weer een super leuk lang stuk. Wat een verhaal zeg. Nou volgens mij vervelen jullie je niet. Foto's zijn leuk en je verhalen ook.
    Ik kijk weer uit naar het vervolg!
  2. Eacampenvermeer:
    28 februari 2019
    Hoi Robin en Joey Een nieuwe mail van Erik gekregen ,en nu maar hopen dat het goed gaat.Wat zien jullie een mooie dingen,die Buddha met die bloemen is wel heel erg mooi.Maak maar veel mooie foto,s ,is ook leuk als jullie weer in Nederland zijn.nog veel fijne dagen ,en lieve groetjes van mij OMA.